PUTOKAZ – Osvrt na ERASMUS+ mobilnost

Članovi Erasmus projektnog tima PUTOKAZ đurđevačke gimnazije protekli su tjedan razvijali životne vještine u međunarodnom okruženju, učeći sa svojim vršnjacima iz Španjolske, Italije, Portugala, Slovačke, Zagreba i Nizozemske. Naime, projektni tim je od 25.studenoga...

Osvrt na posjetu HZZ-u i Smotri sveučilišta u Zagrebu

Protekli tjedan bio je ispunjen aktivnostima za članove Erasmus tima u projektu PUTOKAZ, koji se bavi profesionalnim usmjeravanjem tinejdžera. Osam učenica iz drugih, trećih i četvrtih razreda koje su u rujnu počele s provedbom aktivnosti uz svoje mentorice Jasnu...

Svjetski dan dijabetesa

Aktivno smo obilježili Svjetski dan dijabetesa koji se obilježava svake godine 14. studenog kao najveća svjetska kampanja podizanja svijesti o dijabetesu. Ovaj dan je postao službeni dan Ujedinjenih naroda 2006., a obilježava se na rođendan Sir Fredericka Bantiga,...

Dani Erasmusa

Ove jeseni se 8. godinu zaredom održavaju #ErasmusDays- prigodna godišnja manifestacija kojom se u cijelom svijetu istovremeno obilježava uspjeh programa Erasmus+! Od 14. do 19. listopada 2024. održavaju se raznovrsna događanja diljem Hrvatske. Pridružite nam se u obilježavanju našeg uspjeha i uključite se u aktivnosti u našoj školi.

Predstavljanje ERASMUS+ mobilnosti

Danas smo nastavili s predstavljanjem Erasmus programa u našoj gimnaziji. Koordinatorica programa, profesorica Ana Huzjak, upoznala je učenike s načelima Erasmus projekata te planiranim aktivnostima za nadolazeće razdoblje. Tako je najavljena učenička mobilnost u...

Video uradci proizašli iz Erasmus+ mobilnosti

Međunarodni projekti financirani kroz sredstva Europske unije

Svijet je knjiga, a oni koji ne putuju pročitaju samo stranicu.
Sv. Augustin

Od samih početaka gimnazije, ona je svojim učenicima težila biti prozor u svijet. Težila je širiti njihove vidike i razbistriti pogled te ih potaknuti da na svijet oko sebe gledaju otvorenog uma. Ta težnja dovela je do toga da se vrlo rano gimnazija počela uključivati u međunarodne projekte koji su nastavnicima i učenicima pružili priliku za virtualnu suradnju s kolegama i vršnjacima iz stranih zemalja te je postavila čvrste temelje za snažnu međunarodnu i međukulturalnu dimenziju škole koju ona ima danas.

 

Prvi koraci i Comenius projekt W.A.T.E.R. 2012.-2014.

Naše priča s EU projektima počela je sasvim slučajno, 2008.godine kada smo se uključili u mali online projekt, naziva EU-dialogue, u kojem smo surađivali s nekoliko škola iz raznih zemalja, s ciljem da se pobliže upoznamo s lokalnom kulturom i znamenitostima. Tada nismo ni slutili da će baš taj projekt biti naša odskočna daska i kroz stečena međunarodna poznanstva dovesti do sudjelovanje u našem prvom multilateralnom projektu u okviru programa Comenius.

Općeniti ciljevi Comenius programa bili su poboljšanje kvalitete mobilnosti i povećanje broja mobilnosti učenika, nastavnika i nenastavnog osoblja u Europi, povećanje broja partnerstava europskih škola, poticanje učenja stranih jezika, poticanje razvoja inovativnih sadržaja, usluga, pedagoških metoda i pristupa za cjeloživotno učenje, koji se baziraju na informacijsko-komunikacijskim tehnologijama te unaprjeđenje kvalitete obrazovanja nastavnika.

Projekt W.A.T.E.R., s kojim se naša škola prijavila na natječaj u ulozi partnera i kojem su odobrena financijska sredstva za provođenje, bio je usmjeren na multidisciplinarno učenje o vodi. Sam naziv projekta W.A.T.E.R. ujedno je i akronim (We All Treasure Elements And Resources) koji znači „Mi svi cijenimo (prirodne) elemente i izvore“.

Za provođenje projekta školi su dodijeljena sredstva u iznosu od 22.500 eura. S obzirom da se radilo o multilateralnom školskom partnerstvu, naša gimnazija je projekt provela u suradnji sa školama iz Rumunjske, Portugala, Turske, Francuske i Grčke.

Službene aktivnosti u okviru tog dvogodišnjeg projekta počele su se provoditi u rujnu 2012., s početkom nastavne godine, kada je oformljen i Comenius tim u sljedećem sastavu: ravnateljica profesorica Nevenka Lončar, koordinatorica projekta profesorica Ana Huzjak te profesori Irena Tišljar, Draga Lazić, Tomislav Ostojić, Miljenko Šestak i Josip Horvat. U tim profesora svojim su se radom uključili i drugi profesori gimnazije, kao Hrvoje Baltić i Ljiljana Plazek-Bogojević koji su predstavljali našu zemlju na mobilnostima u Portugalu i Turskoj, profesorica Silvija Domović, koja se pridružila timu koji je putovao na susret u Francusku, te pedagoginja Jasna Horvat Vlahović i profesorica Dušanka Vergić, koje su nas s profesoricom Anjom Dragičević predstavljale u Grčkoj. U rad projekta uključili su se i ostali profesori tijekom mobilnosti u Hrvatskoj.

Uz nastavnički tim oformljen je i učenički tim u koji su učenici birani prema načelu izvrsnosti u radu, prema svojoj marljivosti, elokventnosti i spremnosti na suradnju. Odabir je bio težak zbog velikog broja odličnih učenika te su odabrani učenici samo iz drugih i trećih razreda i to: Ana Lulić, Renata Puhač, Matija Vršić, Tomislav Luka Periša, Klara Kolar, Mario Kodba, Katarina Sokač, Nina Švaco, Leon Grgičin, Ana Smes, Dinko Begić, Ivan Blažok, i Jerko Kanić.

Cijele dvije školske godine učenici su zajedno s nastavnicima marljivo radili na ostvarenju ciljeva te su tako snimili tri kratka filma kojima su predstavili našu školu, slobodne aktivnosti učenika i kemijske pokuse s vodom. Također su napravili niz prezentacija o Hrvatskoj, Podravini, Đurđevcu, članovima tima i  činjenicama o vodi. U školi su oformili i Comenius kutak u kojem su izlagali suvenire i informativne materijale o zemljama partnerima i projektu. U rad projekta uključili su se i ostali učenici škole kroz natječaje za najbolju eko fotografiju, najbolji umjetnički rad i najbolju pjesmu na engleskom te na hrvatskom jeziku-sve na temu vode. Pobjednici natječaja nagrađeni su putovanjem u jednu od zemalja partnera. Tako su se učeničkom timu pridružile i Martina Petric, Ana Imbriovčan, Lea Bobovčan i Anja Marušić.

Ostvarene mobilnosti ujedno su i najupečatljiviji i najuzbudljiviji dio projekta. Svaka od mobilnosti trajala je tjedan dana i obuhvatila je mnoštvo edukativnih aktivnosti poput prezentiranja kulture i običaja zemalja partnera, posjeta pročistačima vode, prisustvovanje nastavi u zemlji domaćina, sakupljanja materijala za turističku brošuru, izrade loga, izvođenja pokusa i upoznavanja prirodnih i kulturnih ljepota i vrednota zemlja domaćina. U ožujku 2014. godine Gimnazija Dr. Ivana Kranjčeva bila je domaćin jedne od tih mobilnosti, te su učenici naše škole na tjedan dana udomili svoje kolege iz zemalja partnera. Tijekom tih tjedan dana internacionalne suradnje učenika i nastavnika, pokazali smo se kao srdačni i gostoljubivi domaćini te smo naše goste upoznali s ljepotama podravskom kraja, Plitvičkim jezerima, našim tradicionalnim instrumentima, pjesmama i plesovima, rijekom Dravom, hrvatskim obrazovnim sustavom te otvorenim podravskim srcem. Razbijanje predrasuda, bolje međusobno razumijevanje, unaprjeđivanje govornih vještina na stranom jeziku, razvijanje tolerancije i stvaranje novih prijateljstava samo su neke od mnogih vrijednosti kojima je svaki susret obogatio svoje sudionike.

Veliki uspjeh Erasmus+ projekta IMAGINE (2016.-2018.)

Potaknuti pozitivnim iskustvima u projektu W.A.T.E.R., odlučili smo se sami okušati u koordiniranju i vođenju vlastitog projekta te smo u rujnu 2016. započeli dvogodišnju međunarodnu avanturu pod nazivom Erasmus+ projekt IMAGINE.

Već samo ime projekta, posuđeno iz pjesme Johna Lennona, upućuje nas na vrijednosti koje ovaj projekt promiče: jednakost, toleranciju i ljudska prava. Cilj ovog projekta bio je podučiti sudionike kako prepoznati probleme u svom okruženju, kako se s njima nositi te kako pomoći drugima da promiču vrijednosti humanog društva. Kao osnovno metodu rada odabrali smo pedagošku radionicu. To je metoda u kojoj mentori pripremaju učenike moderatore za provođenje radionica sa svojim vršnjacima. Kroz pedagoške radionice, koje obuhvaćaju razne oblike rada poput rasprave, debate, igre, glume, kvizova, crtanja i plesa, sudionici mnogo jednostavnije kreiraju i izražavaju vlastito mišljenje o zadanoj temi, surađuju s vršnjacima i empatijski pristupaju problematici. Nakon dvije godine rada i 63 proizvedene radionice, pokazalo se da je pedagoška radionica izvrstan način za stvaranje kvalitetne dinamike unutar skupine, za kreiranje sigurnog ozračja u kojem svi sudionici mogu bez ustezanja i osude iznijeti vlastiti pogled na svijet, te za stjecanje moderatorskih i komunikacijskih vještina.

Konkretne teme kojima smo se u projektu bavili podijelili smo u šest modula: Upoznajmo se, Ravnopravnost spolova, Ravnopravnost religija, Ravnopravnost skupina smanjenih mogućnosti, Ravnopravnost na temelju podrijetla i Ravnopravnost na temelju jezika. Uz zadane teme sudionici su čitali knjige i gledali filmove prema odabiru koordinatora, kreirali prezentacije vezane uz zakonske okvire pojedinog modula, izrađivali postere te osmišljavali i provodili pedagoške radionice.

Partneri u ovom projektu bile su srednje škole iz Švedske (Björknäsgymnasiet, Boden), Italije (ITE „Marco Polo“, Palermo), Francuske (Lycée International Charles de Gaulle, Dijon), Španjolske (IES Pedro Espinosa, Antequera) te Rumunjske (Liceul Teoretic,,Mihail Sadoveanu”, Bucuresti). Svaka od škola bila je domaćin unutar jednog modula, a glavna okosnica svake mobilnosti bilo je provođenje šest pedagoških radionica (po jedna iz svake zemlje), prezentiranje nacionalnih zakona i postera te posjet nekoj dobrotvornoj ustanovi. Naša škola uspjela je u mobilnosti uključiti 24 učenika i 7 nastavnika. No, neizravno su u projekt bili uključeni svi učenici naše škole jer su prošli barem jednu pedagošku radionicu kreiranu u projektu.

Osim već navedenih aktivnosti, bilo je tu brojnih dodatnih aktivnosti poput suradnje s gimnazijskom dramskom skupinom koja je na temu ravnopravnosti spolova snimila video naziva „The other side of love“ te osmislila predstavu „Djevojčica sa šibicama“, na temu ravnopravnosti religija. Učenici su imali prilike posjetiti židovsku zbirku i spomen područje Danica u Koprivnici te gostovati u islamskoj i pravoslavnoj srednjoj školi u Zagrebu i družiti se s vršnjacima drugih vjerskih uvjerenja. Slušali su predavanja vanjskih predavača o ravnopravnosti spolova, Holokaustu i pravima pripadnika LGBTQ skupina. Osim s učenicima svoje škole, sudionici su radionice provodili i s učenicima ostalih osnovnih i srednjih škola u regiji te posjetili nekoliko dobrotvornih ili volonterskih organizacija.

Sve navedene aktivnosti obogatile su i učenike i nastavnike na nemjerljiv način. Svi smo zahvaljujući projektu proširili svoje vidike, obogatili svoje znanje, vježbali toleranciju i empatiju, promišljali o ljudskim pravima, promicali jednakost, učili jedni od drugih, surađivali, komunicirali na engleskom jeziku, izgrađivali samopouzdanje u poticajnom i ohrabrujućem okruženju te stekli iskustva i prijateljstva koja bez projekta ne bi imali prilike steći.

Od samog početka to je bio projekt u kojeg smo vjerovali jer se zalagao za moralne i životne vrijednosti koje smatram izuzetno važnima, no tek nakon što je projekt završio, postalo je jasno koliko su ovakvi projekti potrebni svima nama. Općenito vjerujemo u Erasmus projekte jer spajaju ljude, izgrađuju međukulturalne spone i pozitivno oblikuju mlade ljude. A u projekte humanosti vjerujemo jer oblikuju umove mladih ljudi koji će biti nositelji naše bolje, tolerantnije i mirnije budućnosti.

Vrijednost ovog projekta 2021. godine je prepoznala i Europska unija koja je projektu dodijelila Europsku nagradu za inovativno poučavanje.

Projekt IMAGINE provodili su sljedeći profesori: ravnateljica Nevenka Lončar, pedagoginja Jasna Horvat Vlahović, profesori Tomislav Ostojić, Dušanka Vergić, Irena Tišljar, Mirela Kožar, koordinatorica Ana Huzjak te računovođa Nadica Piškorec.

Članovi učeničkog tima bili su: Jakov Begović, Veronika Čekada, Tina Ferenčić, Ena Halaček, Jan Fusić, Josipa Kadežabek, Ema Vlahović, Lucija Lenardić, Dominik Begić, Dorian Mujić, Jurica Kanić, Lea Putnik, Miljana Banjac, Ena Rončević, Tena Picek, Antonija Milinković, Leonarda Karlovčan, Sandra Spitek, Lana Rončević, Klara Severić, Sara Rončević, Lorena Gašparić, David Islam i Lara Horvat.

 

Pandemijske godine i Erasmus+ projekt CREATE (2019.-2022.)

Školsku godinu, 2019./2020., učenici i nastavnici Gimnazije Dr. Ivana Kranjčeva ponovno su dočekali s veseljem i uzbuđenjem jer je početak godine obilježio i početak vođenja i koordinacije novog Erasmus+ projekta u suradnji sa školama iz Francuske (Lycée International Charles De Gaulle, Dijon), Turske (Nezihe Derya Baltali Bilim ve Sanat Merkezi, Denizli), Ujedinjenog kraljevstva (The Abbey School, Faversham) i Italije (I.S. TRAMELLO – CASSINARI, Piacenza).

Erasmus+ projekt CREATE (Creative Teens) bio je usmjeren na razvijanje kreativnosti i kritičkog mišljenja, njegovanje vrijednosti poput tolerancije, empatije i ravnopravnosti te na praktični pristup u nastavi. Tijekom prve godine projekta odabrani su učenici koji su provodili projekt, održana je kratkoročna razmjena učenika u Francuskoj, radionica pisanja pod vodstvom spisateljice Ivanke Ferenčić Martinčić, posjet Zagrebačkom plesnom centru i izložbi Alexandera Caldera te su učenici samostalno napisali kratke priče na engleskom jeziku. Kao krajnji proizvod učenici su kreirali zbirku kratkih priča i njene inačice u digitalnom i audio obliku. Osim na samo pisanje, učenici su se usmjerili i na dizajn i grafičko oblikovanje zbirke.

Nažalost, zbog pandemije koja je 2020.zahvatila Europu, Italija je istupila iz projekta, kratkoročna razmjena učenika u Turskoj je odgođena, a brojne aktivnosti su obustavljene. Čitav projekt je dobio i tematski zaokret i fokusirao se na trenutnu situaciju suočavanja s pandemijom. Tijekom razdoblja online nastave i učenici su projekt provodili u virtualnom okruženju, kroz adventski kalendar podrške, čitanje knjiga, kvizove i male kreativne izazove.

Zbog izvanrednih okolnosti trajanje projekta je produljeno je za godinu dana tako da su u zadnjoj godini provedene i preostale planirane aktivnosti: mobilnost učenika u Turskoj, gostovanje učenika iz Turske u Hrvatskoj te nastavnički sastanak u Ujedinjenom kraljevstvu, koje je u međuvremenu istupilo iz EU. U konačnici učenici su kreirali predstavu na engleskom jeziku i pripremili sve ono što je za njenu produkciju potrebno: kostime, rekvizite i scenografiju te su predstavu izveli za svoje vršnjake. Na zadacima su s učenicima radili koordinatorica projekta Ana Huzjak, ravnatelj Tomislav Ostojić, pedagoginja Jasna Horvat Vlahović te nastavnici Mirela Kožar, Hrvoje Baltić i Petra Bojovski.

Uz projekt CREATE tijekom 2021. i 2022. godine u školi su se provodili i drugi oblici međunarodne suradnje. Na dugoročnu mobilnost u trajanju jedne školske godine u školu je primljena učenica iz Njemačke Mia Grgić, koja je u našoj gimnaziji pohađala treći razred.

Gimnazija je bila domaćin učenicima i nastavnicima iz Gimnazije Andreja Sladkoviča iz Krupine u Slovačkoj u okviru Erasmus+ projekta „The Lifestyle and its Impact on the Environment in Regions of Croatia and Slovakia“. Tijekom gotovo dva tjedna koliko su učenici surađivali, jedni drugima su predstavili vlastite regije, gradove i školu. Također su se bavili temama ekologije, razvrstavanja otpada i održivog razvoja pa su tako posjetili Đurđevačke pijeske i posjetiteljski centar . Učenici su posebice uživali u raznolikim aktivnostima povodom dana drugačije nastave te raznim radionicama koje su obuhvatile proučavanje jezičnih sličnosti, kulture i tradicionalnih jela.

Osim učenika iz Slovačke, ugostili smo i dvije nastavnice iz španjolske škole IES Geneto iz grada La Lagune, koje su u našoj školi obavljale svoje job shadowing aktivnosti, s posebnim fokusom na poticanje čitanja, motivaciju učenika i komunikacijske vještine. Potaknute svojim pozitivnim iskustvom u našoj školi, profesorice sa Španjolskog otoka Tenerife kroz par mjeseci su školu posjetile i sa svojim učenicima. Tijekom tog susreta, učenici naše škole su se sa svojim vršnjacima bavili temom održivog razvoja i održivih izvora energije te su se upoznavali s različitim aspektima kulture i jezika.

 

Erasmus akreditacija i uključivanje u program Jean Monet

Svaki od tih navedenih projekata i svaka spomenuta aktivnost vodili su nas do najvećeg postignuća, ali i izazova, u provođenju međunarodnih projekata, a to je stjecanje statusa akreditirane ustanove.

Erasmus akreditacija je novi oblik dugoročnog financiranja Erasmus projekata koji iskusnim korisnicima omogućava lakši pristup financijskim sredstvima u razdoblju od 5 godina. Erasmus akreditacija obuhvaća niz aktivnosti koje podupiru ključne ciljeve institucije, a za đurđevačku gimnaziju to je stručno usavršavanje nastavnika i stručnih suradnika te razvijanje vještina učenika kroz široki spektar dodatnih sadržaja koji bi učenike trebali privući upravo gimnazijskom usmjerenju. Akreditacije je bazirana na dugoročnoj misiji i viziji „Male škole velikog srca“. Upravo je taj moto bio nit vodilja na putu prema ciljevima kojima gimnazija teži: poticajnom radnom okruženju, kompetentnim i motiviranim nastavnicima, kvalitetnoj nastavi te uspješnim i zadovoljnim učenicima.

U prve dvije školske godine akreditacija je školi donijela financijska sredstva u iznosu većem od 110.000,00 EUR te omogućila sudjelovanje nastavnika u strukturiranim tečajevima, aktivnostima job shadowing, te dugoročne i kratkoročne mobilnosti za čak 67 učenika. Na ovaj način su po prvi puta naši učenici dobili mogućnost sudjelovati u kratkoročnim i dugoročnim individualnim mobilnostima u školama u inozemstvu, a  tijekom prve dvije školske godine provedeno je i čak šest projektnih aktivnosti koje su uključili grupnu mobilnost učenika.

Riječi učenika

Iako i same brojke govore u prilog provođenju međunarodnih projekata u školi, o samoj vrijednosti Erasmus programa možda najbolje govore riječi učenika koji svoje sudjelovanje u Erasmus projektima uvijek ističu kao jedno od najljepših i najvrjednijih iskustava u školi jer im je omogućilo upoznavanje novih ljudi i kultura, širenje vidika i stjecanje konkretnih životnih vještina. O projektu IMAGINE, ovo je napisala tadašnja učenica četvrtog razreda, Lana Rončević:

Ovaj projekt naučio nas je da budemo tolerantni, da poštujemo druge, ali najvažnije od svega, da budemo bolji ljudi. Pokazao nam je koliko je svijet raznoliko mjesto i prepuno raznih bogatstava kojih nismo ni svjesni. Omogućio nam je i da otkrijemo neka od tih bogatstava i putovanjem u europske zemlje. Učenicima je pružena prilika da posjete nova mjesta, putuju, istražuju i stvore nova prijateljstva. Mislim da zaista velik broj nas koji smo u projektu može reći da je na tom putovanju upoznao nekog „stranca“ s kojim će sigurno ostati u kontaktu u daljnjem životu i samo to je jedan od mnogih dokaza koji pokazuju važnost, kvalitetu i cilj ovakvih projekata. Isto tako, tijekom ove dvije godine, dvadesetak učenika naše škole razvilo je nove sposobnosti, razmišljalo je o drugačijim i važnim stvarima kojima zasigurno može i hoće upotpuniti svijet i svoj život u budućnosti. Erasmus je još više zbližio i nas koji se poznajemo te stvorio jednu zaista odličnu ekipu, punu mudrih i zabavnih glava. U ove dvije godine zajedno smo prošli puno toga, od smijanja, svađanja, plakanja, glumljenja, plesanja i jednog zaista kvalitetnog druženja, koje će nam svima ostati u jako lijepom sjećanju. Nadam se da će ovakvih projekata biti još u našoj školi, ali i u drugim školama, jer pružaju veliku količinu znanja, ali bez konvencionalnog učenja i daju nam ono što ćemo koristiti kroz cijeli život. Uči nas da to što smo naučili prenosimo i na druge i stvaramo bolje društvo za sve nas.

Svijet oko tebe se mijenja kad se ti promijeniš. Tvoj je izbor hoćeš li odabrati da te promjene budu pozitivne ili negativne.

 

Erasmus koordinator škole:
Ana Huzjak, prof. savjetnik

2022./2023.

Akreditirani ERASMUS+ projekti

Školsku godinu 2022./23. započeli smo odlaskom učenice Nike Švaco u internat i gimnaziju Lycée International Charles de Gaulle u francuskom Dijonu gdje je učenica provela tri i pol mjeseca učeći francuski jezik i razvijajući vještine iz humanističkog područja. Učenica Natalija Oršuš provela je cijelo drugo polugodište u srednjoj školi IES Pedro Espinosa u Antequeri u Španjolskoj, gdje je pohađala umjetnički program, bavila se skulpturom, crtanjem, dizajnom i učenjem španjolskog jezika. Učenica Emilija Marić provela je dva tjedna na kratkotočnoj mobilnosti u Njemačkoj, u privatnoj gimnaziji Scholss-Schule Kirchberg u mjestu Kirchberg an der Jagst. Na taj način je dobila priliku za razvijanje interpersonalnih vještina te vještina njemačkog jezika. To su izuzetno vrijedna iskustva za naše učenike koji su usvajali nove vještine, usavršavali znanje engleskog, španjolskog, njemačkog i francuskog jezika, razvijali svoju samostalnost i upoznali se s drugačijim sustavima obrazovanja.

Profesorica glazbenog Ivana Senjan i profesorica talijanskog jezika Kristina Koščuk su u suradnji s talijanskom glazbenom i jezičnom gimnazijom Liceo Francesco Angeloni iz Ternija provele projektne aktivnosti u kojima su učenici pohađali redovnu nastavu na talijanskom jeziku te tako usavršavali i stjecali nove glazbene i jezične kompetencije. Kroz radionice i prezentacije na talijanskom jeziku naši učenici su promovirali našu školu, grad, zemlju, tradicijsku glazbu, plesove i jezik te zajednički surađivali na uvježbavanju i snimanju talijanske i hrvatske pjesme pop i etno izričaja te renesansne skladbe talijanskog skladatelja Francesca Landinija. Također, naši učenici instrumenata i pjevanja pohađali su i satove individualne nastave te pripremili zajednički završni koncert s talijanskim učenicima. Učenici koji su sudjelovali u mobilnosti bili su: Nika Ivandija, Ema Lovrak, Leon Šipek, Roko Martinčić, Matija Špoljar, Nera Tomrlin, Beata Dautanec Poslek, Josip Štefan, Fran Baranašić, Ema Gašparić, Tamara Šimunic, Fran Ferderber i Marija Preradović.

Ravnatelj Tomislav Ostojić i profesorica informatike Martina Zlatar razvijali su vještine u području robotike te s učenicima posjetili srednju školu Şule – Muzaffer Büyük Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi u Manavgatu u Turskoj, što im je omogućilo stjecanje vrijednih znanja i vještina iz programiranja i mehatronike. Tako su učenici demonstrirali izradu binarnog kalkulatora pomoću Arduino tehnologije, sudjelovali su na radionicama o motorima, o detektorskim senzorima te korištenju daljinskog upravljača. Tijekom svog boravka u Turskoj upoznali su se i sa znamenitostima i kulturnim posebnostima zemlje. Sudionici projektne aktivnosti bili su: Laura Čeko, Iris Švaco, Luka Carek, Andrija Smes, Marko Horvat, Andrija Hrženjak, Luka Konjarek, Karol Stanešić i Luka Vedriš.

S Gimnazijom Franca Miklošiča iz Ljutomera iz susjedne nam Slovenije suradnju su ostvarile profesorica geografije Mihaela Osman i profesorica hrvatskog jezika Mirela Baltić, koju je na mobilnosti zamijenila vjeroučiteljica Marija Hodalić Peradin. Tema projektne aktivnosti bila je istraživačko novinarstvo, a učenici su učili o geografiji, multimediji, novinarstvu i jeziku kroz teme speleologije i ruralnog razvoja. Najuzbudljiviji dio aktivnosti bila je praktična nastava, kada su učenici posjetili špilju Kranjču na Kalniku uz stručno vodstvo i osiguranje članova Hrvatske gorske službe spašavanja te Jamu Pekel, speleološki objekt slovenskog krasa/krša. Za sudjelovanje u ovoj zanimljivoj projektnoj aktivnosti odlučile su se učenice Sara Vršić, Mia Ivančić, Iva Grgec, Hana Grgec, Marijana Markov, Dora Arap, Nika Kopričanec i Laura Kopljarević.

Osim razvoja učeničkih vještina i kompetencija, akreditacija je omogućila i stručno usavršavanje za nastavnike. Tako su profesorice biologije i kemije Irena Tišljar i Zvjezdana Smes provele praćenje nastave u Solør Videregående školi u mjestu Sønsterud u Norveškoj. U sklopu ovog Erasmus + job shadowinga profesorice Smes i Tišljar proučavale su utjecaj terenske nastave na usvojenost odgojno-obrazovnih ishoda. Stoga su prisustvovale terenskoj nastavi u obližnju šumu, zatim u rezervat prirode Gjesåssjøen te u Šumski muzej u gradu Elverumu. Istovremeno su nastavnici biologije norveške škole poučavali naše profesorice o biodiverzitetu Norveške i pokazivali im razlike između tundre i tajge.

U istoj školskoj godini profesorice njemačkog jezika Lelija Štauber i Silvija Domović gostovale su u školi Gymnasium und Internat Schloss-Schule Kirchberg u njemačkoj pokrajini Baden- Württemberg. Tijekom svog boravka imale su priliku pratiti nastavu te upoznati način rada i organizaciju života i slobodnog vremena u internatu i vidjeti kako funkcioniraju multinacionalni razredi, jer su internatu brojni učenici iz različitih zemalja (Kine, Koreje, Vijetnama, Švicarske). Škola nudi inovativne metode poučavanja i bogat program prilagođen interesima pojedinaca, počevši od muziciranja, kazališne grupe, likovnih radionica pa preko raznih sportskih aktivnosti, uključujući i jahanje. Osim praćenja nastave naše su profesorice sudjelovale na sjednici, družile se s njemačkim kolegama i učenicima pod odmorima i nakon nastave, dobile uvid u razrednu dokumentaciju, razgledale internat i posjetile okolne gradove i njihove znamenitosti.

Ravnatelj Tomsilav Ostojić usavršavao je svoje vještine kroz strukturirani tečaj te je tako posjetio Cipar i pohađao tečaj o timskom radu pod nazivom „Teamwork & Teambuilding: reach high & far“.

2023./2024.

Akreditirani ERAMSUS+ projekti

Prva projektna aktivnost provedena u šk.god. 2023./24. bila je projektna aktivnost „Iskorak“ čiji je cilj bio rad na osobnom i socijalnom razvoju s naglaskom na emocijama i njihovoj važnosti u svakodnevnom životu te stjecanju PRIIR vještina (prepoznavanje, razumijevanje, imenovanje, izražavanje te regulacija emocija). Koordinatorica pedagoginja Jasna Horvat Vlahović projekt je provodila zajedno s profesoricom engleskog jezika Anom Huzjak i učenicima Matejom Bosorić, Martom Hasan, Nikom Mladić, Tamarom Martinčić, Patriciom Zvonar, Mateom Ščuka, Svenom Klirom, Gabrijelom Franjić i Antonijom Petrović. Tijekom provedbe projekta članovi Erasmus tima su osmišljavali i provodili pedagoške radionice, sudjelovali u razgovorima, predavanjima i aktivnostima na temu emocija, empatije, predrasuda i dr., volontirali u različitim ustanovama i provodili intervjue sa zaposlenicima, proveli anketu o emocijama te posjetili srednju školu IES Geneto u La Laguni na španjolskom otoku Tenerife u kojoj su sa svojim vršnjacima provodili pedagoške radionice i razvijali komunikacijske vještine.

Na razvoju mekih vještina (soft skills) radili su i učenici u projektnoj aktivnosti „U potrazi za ravnotežom“. Učenici Šimun Franković i Matej Kapitanić, učenice Sara Balala, Ella Brnić, Korina Jambrušić, Regina Halaček, Lea Smiljanec, Natalija Paro i Mariana Rođak posjetili su srednju školu Lycee Jean Moulin u gradu Chateaulinu gdje su zajedno s profesoricom Anom Huzjak i pedagoginjom Jasnom Horvat Vlahović provodili aktivnosti vezane uz balansiranje školskih obaveza i slobodnog vremena, te ravnotežu u komunikaciji i međuljudskih odnosima. Sama mobilnost u Francuskoj samo je dio aktivnosti kojima su se učenici bavili tijekom provođenja projekta. Okosnica aktivnosti bilo je provođenje ankete o učeničkim navikama vezanim uz organizaciju obveza i provođenje slobodnog vremena, praćenje vlastitih navika i izazovi koje su si učenici postavljali kako bi bolje izbalansirali svoje vrijeme te radionice vezane uz ciljeve, pretjerano promišljanje, balansiranje kućnog budžeta, kvalitetno provođenje slobodnog vremena, uravnoteženu komunikaciju itd.

Posljednja grupna projektna aktivnost provedena šk.god. 2023./24. je projektna aktivnost „Freizeit“, koja se ističe po tome što je jedina provedena na njemačkom jeziku. U okviru projektne aktivnosti Erasmus tim naše gimnazije posjetio je partnersku školu  Schlos-Schule Kirchberg – gimnaziju s internatom, u njemačkoj pokrajini Baden Württemberg. Na mobilnosti je sudjelovalo 10 učenika: Antonija Bosorić, Ana Furdić, Matija Špoljar, Nera Tomrlin, Emilija Marić, Nika Ivandija, Fran Vlahović, Lana Karšić, Gabrijel Domović i Marko Dautanec , zajedno s voditeljicama Silvijom Domović i Lelijom Štauber, profesoricama njemačkog jezika. Učenici su bili smješteni u internatu i u obiteljima, a domaćini su bili vrlo gostoljubivi i pripremili bogati program u školi i u slobodno vrijeme. Tako su naši učenici imali prilike igrati Tabu na njemačkom jeziku zajedno s internacionalnim učenicima u internatu, crtati i izrađivati male skulpture od gline na satovima likovne umjetnosti, slikati u prirodi poput pravih umjetnika, sudjelovati u raznim sportskim aktivnostima, otići na završni bal plesne škole, pa čak i jahati u konjičkom klubu na obližnjem ranču te na taj način razviti novo poimanje kvalitetnog provođenja slobodnog vremena.

U novoj školskoj godini nastavljene su i individualne mobilnosti učenika pa je učenica Tamara Šimunic dva tjedna usavršavala svoje vještine u području talijanskoj jezika u gimnaziji „Francesco Angeloni“ u Terniju u Italiji dok je petero učenika provelo dugoročnu mobilnost. Učenici Nera Tomrlin, Ema Domišljanović, Matej Kapitanić i Matej Špoljar proveli su mjesec dana na sjeveru Švedske, u srednjoj školi glazbenog programa Musikgymnasiet u Bodenu gdje su razvijali životne vještine kroz  samostalan život u kampu, usavršavali govorne vještine na engleskom jeziku te se intenzivno bavili sviranjem, pjevanjem i glazbenom produkcijom. Učenica Sara Balala je svoje vještine korištenja njemačkog jezika razvijala tijekom mjesec dana koje je provela na sjeveru Njemačke, u Johannes Althusius Gymnasium u gradu Emdenu.

Profesorica informatike Martina Zlatar, profesorica biologije i kemije Irena Tišljar i profesorica geografije Mihaela Osman usavršavale su svoje vještine i u okviru strukturiranih tečajeva. Profesorica Zlatar je na Malti pohađala tečaj “Boost Your English While Discussing Trending Topics in Education“ dok su  profesorice Tišljar i Osman pohađale tečaj „Going green“ o održivom razvoju koji je održan u grčkom gradu Thessalonikiju.

/*** Collapse the mobile menu - WPress Doctor ****/ Skip to content