Članovi Erasmus projektnog tima PUTOKAZ đurđevačke gimnazije protekli su tjedan razvijali životne vještine u međunarodnom okruženju, učeći sa svojim vršnjacima iz Španjolske, Italije, Portugala, Slovačke, Zagreba i Nizozemske. Naime, projektni tim je od 25.studenoga do 2.prosinca proveo svoju mobilnost u srednjoj školi Fortes Lyceum u gradu Gorinchemu u Nizozemskoj. Domaćini su tijekom svog projektnog tjedna u svojoj školi skupili 170 sudionika koji su zajedno učili, razvijali komunikacijske i jezične vještine te sklapali prijateljstva.
Cilj projekta PUTOKAZ je upravljanje svojim obrazovnim i profesionalnim putem te rad na osobnom i socijalnom razvoju. U samom nazivu PUTOKAZ se nalaze i teme kojima se projekt bavi, a to su: profesionalno usmjeravanje tinejdžera, orijentacija, karijera, angažiranost i zaposlenje.
Voditeljice projekta Jasna Horvat Vlahović i Ana Huzjak i članice projektnog tima Maja Šalamon, Sara Martinić, Beata Dautanec Poslek, Iva Grgec, Hana Grgec, Mia Ivančić, Gabrijela Franjić i Korina Jambrušić su tijekom svoje mobilnosti imale priliku puno toga naučiti o Nizozemskoj, ljudima i njihovom načinu života, školskom sustavu i kulturološkim znamenitostima. Život u obitelji domaćina učenicama je također omogućio uvid u navike, običaje i kulturološke razlike te pružio autentično i neponovljivo iskustvo.
Tijekom zajedničkih aktivnosti učenici su uočili sličnosti, ali i razlike između života srednjoškolaca u Hrvatskoj i Nizozemskoj. Većina nizozemskih učenika svaki dan dolazi biciklom u školu, bez obzira na vremenske uvjete i čestu kišu i vjetar. Kreativnost i rad rukama razvijaju se tijekom cijelog osnovnoškolskog i srednjoškolskog školovanja, kroz razne projekte i u miješanim grupama. Učionice su specijalizirane i pregrađene staklenim stijenama što omogućuje uvid u nastavni proces, mobiteli imaju posebno mjesto u učionici, a kašnjenje i neopravdani izostanci se nadoknađuju posebnim dodatnim satovima. Učenike se ocjenjuje na ljestvici od jedan do deset, a profesionalno usmjeravanje počinje od 12. godine. Sve to ima utjecaj i na njihove obrazovne i profesionalne puteve koji nisu nužno usmjereni na visoko obrazovanje, nego na rad, inovativnost i samoodrživost, što potkrepljuje podatak da Nizozemska ima oko 15% visokoobrazovanog stanovništva.
Tijekom mobilnosti gimnazijski tim je posjetio Amsterdam i Rijksmuseum te upoznao grad vožnjom po rijeci Amstel. Posjetili su i farmu s proizvodnjom sira koju generacijama vodi ista obitelj i primjer je uspješnog poduzetništva.
Također su iskusili i vožnju najdominantnijim prijevoznim sredstvom Nizozemaca- biciklom, kroz obilazak 11 točaka grada Gorinchema. Osim Amsterdama i Gorinchema, upoznali su se i sa znamenitostima Brede, Utrechta i Philipsovog „grada svjetla“ Eindhovena te posjetili najveći nizozemski dvorac, Kasteel de Haar.
I ova projektna aktivnost samo je potvrdila da Erasmus program omogućuju učenicima iskustveno učenje, nova prijateljstva, jačanje jezičnih i komunikacijskih kompetencija te vježbanje tolerancije spram različitosti i prilagodljivost novim i nepredvidivim situacijama. Učenici su u projektnoj nastavi angažiraniji, što im pomaže da bolje upoznaju sebe, svoje vještine i kompetencije kao važan aspekt koji treba uzeti u obzir prilikom razmišljanja o vlastitom obrazovnom i profesionalnom putu.