Gimnazija Dr. Ivana Kranjčeva Đurđevac

Zamisli 2022:

Školske vijesti
Rim-Barcelona
Autor: Jasna Horvat Vlahović, 5. 7. 2013.

U ponedjeljak, 17. lipnja 2013. u 20 sati, krenuli smo na maturalac na kojem nas je čekalo upoznavanje triju prekrasnih europskih zemalja – Italije, Španjolske i Francuske.

Uživajući u jutarnjoj vožnji Italijom, upijali smo mediteranski ugođaj i, uz pomoć našeg vodiča, osvježili svoje znanje o povijesti Italije, posebno o razdoblju renesanse.U Rim smo stigli oko 10 sati ujutro.Uske i prometne ulice grada su nas odvele do Vatikana.U najmanjoj državi na svijetu smo proveli gotovo cijeli dan, razgledajući baziliku sv. Petra i njenu prekrasnu kupolu, kao i Sikstinsku kapelu u sklopu vatikanskih muzeja – sve djela poznatog Michelangela.Nakon što smo preživjeli prvi dan i sunčanje na čak 40 stupnjeva, prespavali smo u hotelu i bacili se na razgledavanje Rima.Drugi je dan bio najispunjeniji i najzahtjevniji.Razgledavali smo ostatke starog Rimskog carstva poput kapitolijskog brda i koloseuma, Michelangelovog Mojsija u grobnici Julija II., Fontane četiri rijeke i Fontane di Trevi, crkve svete Agneze i crkve Santa Maria maggiore te monumentalnog Panteona.Između razgledanja smo napravili pauzu koju su mnogi od nas iskoristili za pobliže upoznavanje talijanske kuhinje.Tako smo se opustili u jednom malom, skrivenom restorančiću uz pizzu Margaritu i svirku uličnih svirača.Do večeri smo stigli u luku Civitavecchiu i ukrcali se na brod „Cruise Roma“.Večer smo proveli istražujući što sve kruzer nudi, sklašajući nova poznanstva ili plešući u disku, što nam je dalo neku ideju o glazbenom ukusu Španjolaca.Neki od nas su, unatoč ograničenom prostoru, uspjeli prirediti poveće druženje u svojoj kabini.Mediteranom smo plovili do šest sati popodne, kada smo, uz veliki tulum na palubi, rasplesani i raspjevani stigli do Barcelone.Slijedilo je razgledavanje jedne od nama najdojmljivijih atrakcija – čarobnih fontana.Uistinu čarobnu igru svjetla, glazbe i vode smo promatrali do večeri, kada smo se zaputili do Lloret de Mara.Uslijedio je slobodan dan u Lloretu, koji smo iskoristili za kupanje, istraživanje, šopingiranje...Uvečer smo se naplesali u lokalnom disku.Subotu smo posvetili razgledu Barcelone.Nakon posjeta katalonskom marijanskom svetištu Monserratu, zainteresirani su posjetili stadion Camp Nou, dok su drugi iskoristili pauzu za shopping ili kavicu.Gaudijeva Sagrada Familia nas je ostavila bez daha, kako zbog svoje zanimljive vanjštine tako i zbog svoje elegantne unutrašnjosti.Nakon šetnjice La Ramblom smo se pripremili za flamenco show.Plesači su nas potpuno oduševili,  a onda smo mi pokazali svoje plesačko umijeće na pozornici.Još jedna večer u disku je bila ujedno i naša oproštajna fiesta u Lloretu.Nedjelju smo započeli diveći se osebujnim i zanimljivim djelima Salvadora Dalija, nakon čega je uslijedila poduža vožnja do Provanse.Naš prvi dodir sa Francuskom se dogodio u idiličnom gradiću Avignonu, koji je našem osjetilu mirisa priredio pravi šok sa svojim parfemima, sapunima i začinima.Predzadnji dan smo obilježili istražujući Nicu i predivnu Azurnu obalu.Posjetili smo i parfumeriju u Ezeu, gdje su nam objasnili postupak dobivanja parfema, te raskošan Monaco i Monte Carlo sa svojim kockarnicama. Naše posljednje noćenje u hotelu nas je prirpemilo za uživanje u Gardalandu.Hrabro smo se suočili sa vlakovima smrti i ostalim adrenalinskim vožnjama i izvlačili posljednje zalihe energije da bismo maturalac završili kako je i počeo – energično i uzbuđeno.Drago nam je što smo odabrali ovakav aranžman za maturalac i iskoristili priliku za upoznavanje triju zemalja bogate povijesti koje su tako blizu, a toliko se razlikuju.