preskoči na sadržaj

Gimnazija Dr. Ivana Kranjčeva Đurđevac

Login
Pravilnik o vrednovanju

ZAMISLI

Zamisli 2022:

Školske vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Glazbeni projekt Gimnazije dr. Ivana Kranjčeva Đurđevac
Autor: Tomislav Ostojić, 2. 2. 2021.

Liste hitova popularne glazbe

Projekt Liste hitova popularne glazbe započeo je u 1. obrazovnom razdoblju šk. god. 2020./21. za potrebe nastave Glazbene umjetnosti s ciljem razvoja glazbenog ukusa i oblikovanja glazbenog identiteta učenika.


U projektu su sudjelovali svi učenici (160) te više od pola djelatnika Gimnazije (17), a zadatak je bio utvrditi i postaviti tzv. „playliste“ poznatih domaćih i stranih hitova popularne glazbe na streaming platformu za slušanje glazbe Spotify.

Imenovano je ukupno osam playlista koje objedinjuju 1500 glazbenih hitova i pjesama koje vole slušati učenici i nastavnici Gimnazije Đurđevac.

Voditeljica projekta dr. sc. Ivana Senjan je učenicima ponudila najprije 100-ak skladbi od kojih je svatko odabrao 10-ak preferiranih skladbi. Također, svaki učenik je trebao prema vlastitom izboru predložiti 10 skladbi iz područja pop-rock domaće i strane glazbe koje su samostalno istražili ili su već od prije smatrali estetski vrijednima i to u periodu od 1950. godine do danas te iz područja jazza, mjuziklafilmske glazbe, francuske i hrvatske šansone, šlagera, talijanske kancone, ruske romance, starogradskih pjesama, tamburaške i country glazbe, rapa/hip-hopa, techna/dance, grunge, metala, religijske glazbe, World music, etno i crossover glazbe.

Nakon što je svaki učenik utvrdio svoju playlistu od 20 pjesama, nastala je playlista tog razreda i konačno, playlista učenika škole koja trenutno broji 800 skladbi. Nastavnica ih je objavila na platformi Spotify, koja je u Hrvatskoj dostupna od srpnja 2020. godine te se smatra jednom od najpopularnijih i najprestižnijih svjetskih usluga za audio streaming. Također, uz playliste Hitovi 1, 2, 3 i 4 - učenici Gimnazije Đurđevac  postavljene su i liste domaćih i stranih GOLD hitova (300 skladbi). To su poznate popularne skladbe koje su obilježile drugu polovicu 20. st. i početke 2000.-ih, a prijeti im zaborav jer ih učenici nisu imali prilike slušati u svoje privatno vrijeme, odnosno već imaju utvrđene izvođače i skladbe koje preferiraju te se kod odabira skladbi zbog velike ponude ne mogu ni sjetiti u kojem bi smjeru krenuli birati i slušati glazbu.

Projektu su se pridružili i nastavnici/djelatnici škole koji su u svojim listama objedinili hitove svoje mladosti te hitove koje svakodnevno slušaju, a na tim listama Hitovi 1 i 2 - nastavnici Gimnazije Đurđevac može se čuti 400 skladbi. Slušajući omiljene skladbe svojih nastavnika, učenici bi ih tako mogli još bolje upoznati, ali bi mogli otkriti i još poneke glazbene brojeve koji bi im razvijali otvorenost za različite glazbene izričaje.

Ovim projektom, namjera je nastavnice Senjan da se učenicima proširi vidokrug estetski vrijedne popularne glazbe koja je sveprisutna oko nas, no ne na jednom mjestu i ne u ovolikoj ponudi za potrebe glazbenog odgoja i obrazovanja srednjoškolaca.

Učenici već imaju zadatak iz svih ponuđenih osam lista odabirati skladbe koje se sviđaju samo njima čime bi stvarali svoje personalizirane liste skladbi (GIK 1, 2, 3…) koje će obogatiti njihov glazbeni identitet te obilježiti njihovo mladenaštvo.

Liste hitova popularne glazbe Gimnazije Đurđevac postavljene su i na YouTube kanalu škole, a u pripremi je i postavljanje lista poznatih brojeva klasične glazbe, jazza, filmske glazbe i mjuzikla te World i etno glazbenih pravaca.

Ovim projektom želi se dati glazbeni identitet Gimnaziji dr. Ivana Kranjčeva Đurđevac - školi sa srcem, ali isto tako omogućiti svima zainteresiranima slušanje vrijedne glazbe na jednome mjestu.

Liste hitova popularne glazbe možete slušati na YouTube kanalu Gimnazije dr. I. Kranjčeva Đurđevac: https://music.youtube.com/channel/UCmxIwZjYhnqFkCGgrgkvR1w





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju